Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Belinda

wpisy na blogu

Automatyka budynkowa

Blog:  belinda
Data dodania: 2017-12-26
wyślij wiadomość

Każdy pewnie zastanawiał się nad odrobiną automatyki dla ludzi w domu. Na etapie projektowania domu zaprojektowałem sobie automatykę, którą sam wykonałem - na jednej z popularnych platform mikroprocesorowych. Dwa lata testowałem ją na ścianie w mieszkaniu, z podłączonymi urządzeniami wirtualnymi i... działa bez zarzutów. Montaż i testy zakładam na okres przejściowy - 2 weekendy w marcu - aby przetestować zarządzanie instalacją ogrzewania. Poniżej wstawiam grafikę podstawowej wersji:

5Komentarze
Data dodania: 2017-12-26 18:09:40
Raspberry czy inna platforma? U siebie jestem na etapie składania układu - w planach sterowanie roletami, pomiar temperatur no i może kontrola nad piecem i podłogówką. Jak chcesz rozwiązać sterowanie ogrzewaniem?
odpowiedz
belinda  
Data dodania: 2017-12-26 18:25:39
Raspberry + przetworniki ds18b20 + moduły przekaźnikowe + ekspandery mcp23s17 + siłowniki 230V nc. Nie mam pieca, bo na podłogówkę to musiałbym założyć gaz i zainstalować piec kondensacyjny. Będę próbował się dogadać z pompą ciepłą - w najgorszym wypadku ma ona wystawiony zestyk: remote off. Ale chcę zobaczyć jak ona sobie będzie chodziła wstępnie bez mojej ingerencji, a w kolejnym roku - dołożę bardziej zaawansowany algorytm sterowania. Wsyztsko będzie opomiarowane więc będę miał rzeczywiste dane, jaki skutek wywoła moje sterowanie.
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91
belinda  
Data dodania: 2017-12-26 18:29:44
BTW Przetworniki są w każdym pokoju - mam 2 rozdzielacze po 8 pętli - algorytm moim zdaniem poprawi nieco pracę - chciałbym skorzystać nieco z inercji ogrzewania - mam to w głowie i w nielicznych wolnych chwilach trochę nad tym pracuje. Tak naprawdę najwięcej problemu sprawia mi dointegrowanie tego do już istniejącego programu. Musi to być na tyle łatwe, że gdyby mnie nie było, to inny użytkownik też powinien sobie z tym poradzić.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-26 19:29:18
U siebie też chciałbym kiedyś sterować ogrzewaniem (podłogówka w części mnieszkalnej + grzejniki w garażu i kotłowni) ale bardziej inteligentnie niż pozwalają na to gotowe rozwiązania (Salus, Tech, Auraton). Zastanawia mnie ciągle jedna sprawa - wszystkie obiegi osiągają daną temp, piec gaśnie, nagle w jednym pokoju temp jest zbyt niska - i co wtedy załączy mi piec? ;) Póki co mam rozdzielacze bez siłowników - przepływami osiągam zadane temperatury.
odpowiedz
belinda  
Data dodania: 2017-12-26 19:55:22
no więc o Tech też myślałem, naprawdę wygląda estetycznie i po prostu bardzo dobrze, ale cały probem leży w logice działania... a to każdy ustawia pod swoje potrzeby. Z temperaturami to nie tak prosto: budynek ma olbrzymią inercję - podłogówka ma tą samą wadę. Takie działanie regulatora jak powyżej piszesz na niezyt wiele się zda - zmiany przy podłogówce są mega powolne (godzina raczej niż minuta), więc trzeba je przewidzieć dlatego bardziej się tu opłaca troszkę powalczyć z agorytmami sterowania. Dużo racji jest w tym co piszesz, że można to bez problemu zrobić przepływem na rotametrach. Rozwiązanie ma raczej służyć czasowemu obniżeniu przepływu (wyjazdy itp) lub zmniejszeniu ogrzewania w mniej używanych pomieszczeniach. Świetnie byłoby nie pobierać ze środowiska więcej niż potrzeba ;)
odpowiedz
Odpowiedź do martusia91

Ocieplenie poddasza

Blog:  belinda
Data dodania: 2017-12-26
wyślij wiadomość

Czekamy na wyschnięcie ścian i wtedy natychmiast kładziemy piankę PU jako izolację poddasza. Biorąc pod uwagę szereg aspektów, ale przede wszystkim izolacyjność, to chyba najlepsze i na pewno najszybsze rozwiązanie.

Pośród zalet dlaczego właśnie ten typ ocieplenia wybraliśmy to: 

- bardzo niski współczynnik przenikalności termicznej (szczególnie istotne przy ciemnej dachówce, bo jak większość obecnie budujących się wybraliśmy... dachówkę antracytową, a dom jest klimatyzowany, więc szkoda zarówno ciepła jak i chłodu);

- bardzo dobra izolacja akustyczna;

- szczelność wypełnienia - pokrywa wszelkie dziury więc gdy się robi szczelne poddasze, to bardzo ważne;

- niepalność (wbrew opiniom przeciwników, pianka jest samogasnąca);

- nie przesuwa się.

Wady to:

- cena... mniej więcej połowa tego co wełna;

- równe dociecie przy krokwiach bywa kłopotliwe;

- jak jest niestarannie wykonane - przyczepność jest mniejsza;

- gdy się chce coś wyprowadzić na dach... to nie jest to łatwe zadanie.

Jak macie inne doświadczenia lub ciekawe uwagi - to proszę podzielcie się.


2Komentarze
Data dodania: 2017-12-26 13:33:30
Pianka to dobry wybór wszedzie wejdzie i jest szczelnie a ile czasu zostaje my teraz kladziemy regipsy i na wym schodzi juz drugi tydzien a jakbysmy mieli jeszcze sami welne upychac to.caly miesiac stracony
odpowiedz
belinda  
Data dodania: 2017-12-26 14:22:16
No właśnie - na stratę czasu już sobie nie moge pozwolić - natryśnięcie pianki na około 125 m2 powierzchni o grubości 18 cm - trwa cały jeden dzień.
odpowiedz
Odpowiedź do numeriusz-88

Płytki i wykańczające wykończenie

Blog:  belinda
Data dodania: 2017-12-26
wyślij wiadomość

Zamiast "wszystko płynie" - "wszystko schnie". Musimy zacząć ukladać płytki, a w zasadzie znaleźć nowego wykonawcę, bo takiej robocie ciężko raczej mówić o kontynuacji współpracy. Mam do ułożenia łącznie blisko 267,3. Na taką robotę jednak mnie nie stać. Na prostym dość odcinku praktycznie tylko 4 płytki ułożone w sposób akceptowalny. Pozostałe ułożone bardzo nierówno (oznaczone 1,2,3, 5, 6,7), dzioby w płytkach - usterki 3, 8. Niestety to dyskwalifikuje takie ułożenie.

Szukam więc firmy na kompleksowe wykończenie z powrotem - nie tylko płytki, ale też ścianki z k/g i kominek oraz na zabudowę poddasza - interesuje mnie kompleksowość i krótki termin. Dobrze by było, aby cena też nie była z księżyca.

4Komentarze
altanabislil
Data dodania: 2017-12-27 11:52:58
wina płytek
a sprawdzaliście płytki, my mamy podobne mieliśmy super fachowca i również gdzieniegdzie zbajdzie sie dziubek. płytki stosunkowo długie wąskie często wyginają sie w 'łódki i są odchylenia na samej jednej płytce, dlatego tez cieżko póżniej je wypoziomowac. Często nie jest to winą wykonawcy tylko materiałem dostarczonym,.
odpowiedz
Data dodania: 2017-12-27 14:42:53
dokładnie!
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
belinda  
Data dodania: 2017-12-27 15:05:38
Oczywiście, że sprawdzaliśmy - odchyłka jest zgodna z normą - 2 mm wzdłuż krawędzi 600 mm i 0,5 mm na krawędzi 150 mm, po przekątnej 2 mm (mierzyłem szczelinomierzem i poziomicą bo pierwszy pomysł jaki miałem to reklamacja płytek). Prezentowane odchyłki widoczne mają 5 mm w górę i w dół - źle są jednak ułożone. Nie twierdzę, że płytki są idealne - są normalne. To wada płytek Domino Oak Beige - Tubądzin, niestety dowiedziałem się o tym dopiero po złożeniu reklamacji i czekam na rozpatrzenie. Odchyłkę 2 mm na krótkim odcinku przyjąłbym bez gadania... ale nie 5 mm, a na pewno nie dzioby na płytkach, powstałe niestety z niedbałości. Tym razem to niestety wina wykonawcy - cóż mogłem zrobić, zły skułem, sam położyłem - te co są wydziobane i te, nad którymi będzie stało źródło ciepła. Są też systemy poziomowania, ale jak wykonawca jest staranny, to system tylko wydłuża pracę, a nie pomaga. Niestety, ale przy takich płytkach trzeba je ułożyć jako płytki wielkogabarytowe.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
belinda  
Data dodania: 2017-12-27 15:07:31
Płytki oczywiście są gatunku 1. Wszystkie są dokładnie tak samo wygięte - to proces technologiczny. Złożenie do siebie dwóch płytek propaguje wygięcie - po reklamacji już teraz wiem jak mierzyć.
odpowiedz

Ocieplenie

Blog:  belinda
Data dodania: 2017-12-26
wyślij wiadomość

Ocieplenie wykonaliśmy następująco:

- styropian na domu: 20 cm (lambda 0,04);

- styropian na garażu: 15 cm (lambda 0,04).

Styropianu nie kołkowaliśmy - dom ma poniżej 11 m, jest nieco mniej narażony na wiatr, a dla maxa skuteczność kołkowania niestety jest niewielka.

Słowo o wykonaniu:

- szybkość prac: umiarkowana, głównie przez warunki atmosferyczne, strasznie lało całą jesień, poza tym te prace miały być zrobione już w czerwcu... gdyby nie okniarze z poprzednich postów;

- jakość wykonania - w niektórych miejscach dobrze 4+, w innych raczej 3-,

Podsumowując nie jest źle, ale mogłoby być znacznie lepiej, główne usterki to odpadający tynk mozaikowy (tynk mozaikowy też jest nie takiego koloru jakiego się spodziewaliśmy... ale Atlas niby nie ma w palecie antracytu - paleta ral 7026). Źle jest też ulożona folia kubełkowa - mało starannie, chociaż na zakładkę i szczelnie. To i tak zostanie przysypane żwirkiem. Jest też falka przy listwie oddzielającej styropian izolacji fundamentu. Można to było wykonać staranniej... ale widzimy się z ekipą na wiosnę. 

Zdjęcia poniżej:

 

 

tagi
ocieplenie

Tynki

Blog:  belinda
Data dodania: 2017-12-26
wyślij wiadomość

W końcu się doczekałem. Można ruszać z tynkami - panowie od okien oczywiście mają jeszcze sporo pracy - nie wiedzą jak działają moskitiery i jak założyć blokady do moskitier Aluprofa, aby się mogły zablokować i łatwo odblokować. Swoją dorgą to bardzo niewygodny system w użytkowaniu, szczególnie przy dość dużych oknach.

Tak czy inaczej wykonaliśmy tynki gipsowe, diamant: ceny, które teraz otrzymałem, w porównaniu do uprzednio zakontraktowanych, powalają... Wykonanie: dość szybko, ale jakość nie powala. Będą poprawki, chociaż ekipa bardzo fajna i pomocna. Schnąć to będzie raczej długo - Panowie powiedzieli, że powinno to wyschnąc w miesiac, ale mamy 25 września - nie sądzę aby wyschły do końca roku po tym jak poczytałem na forach jak to schnie. Pojawiły się peknięcia - kilka w różnych miejscach i to trzeba zaadresować. A miało niby nic nie pękać... Wykonawcy twierdzą, że to można zaszpachlować zwykłą masą putz - poprawią to po całkowitym wyschnięciu.


belinda
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 14720
Komentarzy: 50
Obserwują: 13
On-line: 9
Wpisów: 21 Galeria zdjęć: 59
Projekt BELINDA
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - łódź, łódź
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 luty
2018 listopad
2018 luty
2017 grudzień
2017 luty
2016 wrzesień
2016 czerwiec
2013 kwiecień

OBECNIE NA BLOGU
14 niezalogowanych użytkowników